nice sunscreen for your face

O tym, że ochrona przeciwsłoneczna jest najważniejszym krokiem w codziennej pielęgnacji skóry twarzy, nie trzeba nikomu przypominać. Kremy anty-UVA/UVB nie tylko chronią przed rakiem skóry czy przebarwieniami, ale także zapobiegają przedwczesnemu starzeniu.

Bardzo często czytam, że filtry powinno sie stosować razem z kremami nawilżającymi (przed lub po, w zależności od rodzaju filtra). Jednak w moim przypadku czuję, że trochę za dużo mam wtedy warstw na skórze i np. roluje mi się podkład.

Dlatego skupiłam się na poszukiwaniach kremów, które zapewniałyby wysoką ochronę przeciwsłoneczną i jednocześnie  dobrą pielęgnację/nawilżenie skóry.

sunscreens

Trochę z przypadku natrafiłam na krem Vichy Capital Soleil „Dry Touch” 30+. Na okolice przetłuszczające się jest idealny. Wchłania się do matu, nie bieli. Jednak do takiej cery jak moja, czyli przetłuszczającej się z przesuszonymi policzkami, nadawał się jedynie do stosowania w strefie „T”. Na policzkach, po nałożeniu kremu, czułam konkretne ściągnięcie.

Do stosowania na okolice suche kupiłam krem z tej samej serii, ale w wersji „Velvety cream” 50+. Krem świetnie nawilża, nie zapycha, ale pozostawia dość pożądną niewchłanialną warstewkę na twarzy. Trochę mi to przeszkadza, jednak nie zauważyłam, żeby np. podkład się na nim gorzej utrzymywał.

A teraz pora na nowość, czyli Anthelios XL Ultra-light 50+ (LRP). Według producenta krem jest odpowiedni do skóry normalnej, ale cery przetłuszczające się będą również zadowolone :) Konsystencja jest bardzo lekka, niestety będzie za lekka do skóry suchej. Krem wchłania się dobrze, ale nie całkowicie. Używa się go bardzo przyjemnie, w dotyku skóra jest miękka i aksamitna. Nie powodował też u mnie powstania nowych zaskórników. Ten produkt jest też najdroższy (50 ml kosztuje ok 75 zł  w cenie regularnej); dla porównania – Vichy 30 ml w cenie promocyjnej udało mi się znaleźć za 21 zł (regularna ok. 26 zł).

A jakie są Wasze ulubione kremy przeciwsłoneczne?

Skomentuj

